NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvo-FH16
#390306
Nej det är inte svårt! Ja den sitter! Ta tag i övre kant på täcklocket och dra rakt ut. Det sitter med två piggar som passar i motsvarande hål i ratten. Man kan behöva lirka lite i underkant på locket, men det var inga problem.

Ta inte i för mycket, det är risk att skada kablarna. Man känner när den börjar att släppa. Behövde inte demontera airbag eller minuspol. Det tog mig ca två minuter att montera knappsatsen. Kostade ca 350kr på Volvobil i Göteborg. Så jäkla skönt att inte behöva sträcka sig ända ner till radion för att ändra volym eller byta kanal. :lol:
av lappland07
#414618
hej. Jag har fått lös atrappen på min Volvo V50 med Performance stereon. Men jag hade inga färdigdragna sladdar under den? Kan det finnas bakom airbagen tror ni? Eller måste jag köpa till nåt sladdpaket också? :roll:
av VolvoV502006
#436856
Snacka om enkelt :)
Fick bort attrappen på några sekunder, petade loss den fördragna kabeln och kopplade in den i knappsatsen. Testade att det fungerade (vilket det gjorde) och monterade knapparna. Tog inte 2 minuter :)
Förstår inte varför detta ska vara ett tillval om allt ändå är fördraget. :roll:

Kom över två knappsatser i mitt sökande så jag har en över om någon är intresserad. Den satt i en 05:a och jag testade att den fungerade i min 06:a.

Har även en knappsats till farthållaren men den har jag inte testat på min bil, men fungerade när den plockades bort från en 2,4 -05.
av OscarL
#1481976
Gammal tråd men är det någon som eftermonterat en farthållare i Volvo v50? Finns det kablar bakom attrappen?

Ok, styrenheten är det samma sak som det som […]

Har fått hem olja till ett oljebyte, samt e[…]

Efter många år på utflykt mellan[…]

Ny tråd här: https://www.jagrullar.se/[…]