- ons 21 feb 2024, 13:40
#1571073
Hej!
Hade en verkstad som bytte bromsbelägg på min Volvo V50 2.4 (2005) som fått nedslag efter besiktning för just det.
Beläggen var helt slitna i bak.
Nu när jag gjort efterbesiktning så fungerar inte handbromsen.
Vänster sida är ur funktion.
På besiktningen så sa de att de har kommit åt någonting vid bytet.
Så jag ringer verkstaden som börjar ifrågasätta och hävda att det här är ett nytt fel och inte har att något att göra med bytet av bromsbeläggen. Det tror jag inte alls på. Det här felet uppstod efter att de jobbat med bromsarna. Jag använde faktiskt handbromsen bara några dagar innan jag tog bilen till verkstaden och då fungerade den utan problem. På verkstaden undrade också varför besiktningen gick "direkt" på handbromsen och hittade det felet nu. Så nu har jag blivit irriterad.
Skulle behöva lite info om hur det hela fungerar får att få "kött på benen" i en diskussion gällande det här...
Nicke
Hade en verkstad som bytte bromsbelägg på min Volvo V50 2.4 (2005) som fått nedslag efter besiktning för just det.
Beläggen var helt slitna i bak.
Nu när jag gjort efterbesiktning så fungerar inte handbromsen.
Vänster sida är ur funktion.
På besiktningen så sa de att de har kommit åt någonting vid bytet.
Så jag ringer verkstaden som börjar ifrågasätta och hävda att det här är ett nytt fel och inte har att något att göra med bytet av bromsbeläggen. Det tror jag inte alls på. Det här felet uppstod efter att de jobbat med bromsarna. Jag använde faktiskt handbromsen bara några dagar innan jag tog bilen till verkstaden och då fungerade den utan problem. På verkstaden undrade också varför besiktningen gick "direkt" på handbromsen och hittade det felet nu. Så nu har jag blivit irriterad.
Skulle behöva lite info om hur det hela fungerar får att få "kött på benen" i en diskussion gällande det här...
Nicke