NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av nissebrun
#1569447
Hej. Är på jakt efter enklaste sättet att koppla styrström till en ledramp på min V50 -09. Tanken är att gå på en helljuskabel. Köpte en H9 adapter men tänker att det blir lite trångt och bökigt inne i lamphuset. Därför undrar jag om någon möjligtvis vet vilken kabel i kontakten som kopplas till hela lamphuset som går till helljuset ? Tackar även för andra smarta tips på smidig inkoppling.
av HenkeDahlen
#1569743
nissebrun skrev: mån 05 feb 2024, 07:48 Hej. Är på jakt efter enklaste sättet att koppla styrström till en ledramp på min V50 -09. Tanken är att gå på en helljuskabel. Köpte en H9 adapter men tänker att det blir lite trångt och bökigt inne i lamphuset. Därför undrar jag om någon möjligtvis vet vilken kabel i kontakten som kopplas till hela lamphuset som går till helljuset ? Tackar även för andra smarta tips på smidig inkoppling.
Har du en multimeter att mäta med? Annars kan jag gå till bilen och fota vilken kabel det är. Har nämligen snott styrström från vänster kabelstam bakom strålkastarhuset själv. Det absolut smidigaste sättet att få ut styrström till en ljusramp är att använda sig utav en can-bus avkodare från exempelvis XBB. Där är det dock prislappen som styr då den går för 1.900kr på valostore.se, men man slipper också att göra åverkan på bilen.
av nissebrun
#1569834
Hej. Jag gjorde så att jag lokaliserade vilken kabel som var styrström till helljuset i den stora kontakten som ansluter till lykthuset på vänster sida och lödde in mig på den. Det var inte lätt att hitta en väg för kablarna från ledrampen upp i motorrummet. Plast och hinder överallt men tillslut så löste det sig.

Jag lägger på skatten också i kal[…]

Vi som beställt nya XC60

Om du kör den på 0,65-0,7 med tomt batt[…]

På min hade ena kabeln till främre giva[…]

ECU:n ändrar kamaxelns läge i förh&[…]