NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jive
#1567446
Hej.
Jag har en v50 -07 som beter sig skumt och jag börjar få slut på ideer, problemet är att den startar inte från ingen stans när den är kall.
Den vill inte hoppa igång på startgas, och ja jag vet att de inte är hälsosamt för en diesel.
Fick en ide för någon vecka sen att de skulle gå att dra igång den och efter ca 5-6 km så hoppa den igång och går hur fint som helst va ute å körde i 1-2 timmar utan problem och provade att stänga av och starta på nyckel och den hoppar igång direkt. sen lät jag den stå i nästan 2 timmar och då startar den inte länge utan då får man dra igång den igen på ungefär samma sträcka.
Läste felkoderna nu ikväll och får inga motorrelaterade fel.

Någon som har varit med om något liknande innan eller skulle kunna ha någon ide om vad de skulle kunna vara?

Har även mätt glödstiften och dom är hela samt glödreläet fungerar.
#1567602
Tycker det där låter mer som nån tempgivare som ger fel värde till motorstyrningen.

Något spjäll som fastnat i insugets "y" , prova knacka lite , ev lossa slanngklämmor lite lätt

Har du provat ha bilen i varmgarage? Startar den då ?
#1567795
Har varit inne på tempgivare också men kollar jag datorn så ser alla givarvärde ut att stämma överens med verkligheten, kanske finns fler tempgivare än den som sitter i huset ovanför växellådan?

Y-spjället tycker jag beter sig lite skumt vet inte om de ska va så men de ena e där lite motstånd i som de ska va tycker jag? Men de andra känns helt lealöst,

Inte tillgång till värmegarage men detta började innan de blev kallt
#1567911
Tänder den inte alls på startgas så är det dålig komp och/eller defekta glödstift.
Lågt däcktryck

Hejsan [emoji112] Har en XC60 -17 Haft problem et[…]

V70 T6 304hk tråden

Lagom med utrustning för de flesta och inte j[…]

Vilket tryckgivare byte du den som sitter uppe til[…]

Den videon hjälper föga, likaså an[…]