NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1564140
Enda bussning som finns är nr5 på bilden nedan, och har nummer: 9183913
Samt en liten fjäder, nr 8 på bilden med nr: 30681252
Resten är hela mojänger och manicker som sitter ihop.

Tänk på att jag kan ha valt fel detaljer kring motor och låda, dubbelkolla så det passar.

Vad får dig att tro att dessa är slitna? har du problem att få i växlar eller ?
vvo.png
vvo.png (129.51 KiB) Visad 234 gånger
#1564145
HCP skrev: tor 14 dec 2023, 03:09 Enda bussning som finns är nr5 på bilden nedan, och har nummer: 9183913
Samt en liten fjäder, nr 8 på bilden med nr: 30681252
Resten är hela mojänger och manicker som sitter ihop.

Tänk på att jag kan ha valt fel detaljer kring motor och låda, dubbelkolla så det passar.

Vad får dig att tro att dessa är slitna? har du problem att få i växlar eller ?

vvo.png
Hej! Okej tack så mycket. Nä inte direkt svårt att få i växlar men när man växlar till 2 och 3 så känd det annorlunda än till 4,5 och 6. Svårt att förklara men från friläget så känner man att växelspaken går igenom två lägen innan växeln går i. Två hack så att säga. Men inte alltid att det blir så. Treans växel kan dock va lite tjurig ibland när den bara går till det första av de två hacken o sen inte vill längre. Växel 4,5 och 6 är det inte så. Då är det bara ett hack så är växeln i. Hoppas du förstod min krångliga förklaring
#1564146
Det sitter 4st bussningar på hela ställningen, markerad 10 i bilden som håller spakstället mot karossen så att säga, rent tekniskt kan det hamna på sniskan om de är superslitna.
Men det är tveksamt.

Min 3;a kan va sådär också om de är väldigt kallt även 2;an, men det ger sig efter lite körning.
#1564147
HCP skrev: tor 14 dec 2023, 07:22 Det sitter 4st bussningar på hela ställningen, markerad 10 i bilden som håller spakstället mot karossen så att säga, rent tekniskt kan det hamna på sniskan om de är superslitna.
Men det är tveksamt.

Min 3;a kan va sådär också om de är väldigt kallt även 2;an, men det ger sig efter lite körning.
Min är sån även efter varmkörning så därför jag misstänker nåt med växellänkaget

ECU:n ändrar kamaxelns läge i förh&[…]

Jag håller med vad du skriver Xanthopteryx.

Det låter som ett rätt kul projekt att […]

EGR kylare 2,0 D

Programmerar bort skiten. Blir billigare och du sl[…]