NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1563736
Min gissning är att du har en rejäl kortslutning någon stans. Detta gör att strömmen inte räcker till för modulerna vilket ger alla felkoderna.

Lukta på säkringsdosor mm. för att se om det luktar bränd elektronik.
kolla på sidan av batteriboxen för att se om där sitter en liten box som det går grova kablar till. Kolla i så fall säkringarna i denna.
Är allt detta bra så kolla alla säkringar i bilen.
Koppla sedan in ett nytt batteri. känn på alla kablar och elektriska saker och se om något blir varmt,
Ryck säkringar till torkarmotor, värmeslingor och värmestolar och nolla felkoderna för att se vad som kommer tillbaka.

Lycka till
#1563904
Börja med det kvillebäck sa ovanför, det är en bra första gymnastik att ge sig på.

Är du nära Sundsvall kan du få låna min VIDA om du behöver.
Annars är det ganska enkelt, ofta kommer felkoderna i kluster och de alla beror på en sak oftast. Jag tror inte du kommer få sådan explosiv lista nu med ordentligt batteri.
T.ex. felkod på en givare så kan man mäta upp den och kolla så den är inom specifikation etc.

Det är synd att hcan sitter där, det är ett litet störmoment i att försöka få ordning på saker o ting.

Sen är ju frågan om man vill och orkar också, har man slantarna så är ju en mekaniker en enklare väg helt klart.
#1563940
Jag mätte nyss att värdena på CAN och på CAN-l är värdena lite höga så ska gå vidare på det spåret och söka vidare lite.

Nej jag bor inte nära Sundsvall så det blir svårt.
Jag har försökt göra det som kvillebäck sa och det gjorde inte mycket. Jag har också testat att rycka lite i kontakterna till CEM och det har gjort så att vissa saker funkar ibland.

Ska kolla lite på CAN och återkommer

Jag lägger på skatten också i kal[…]

Vi som beställt nya XC60

Om du kör den på 0,65-0,7 med tomt batt[…]

På min hade ena kabeln till främre giva[…]

ECU:n ändrar kamaxelns läge i förh&[…]