NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Liorcifer
#1562001
Hej,
Jag har fått ett problem med min v50 -08 D5. Motorlampan har tänt sig och efter ett besök hos volvo i ett annat ärende så har jag fått den här beskrivningen av felet. "Det är en liten givare som sitter ner på intercooler som känner av tryck och temperatur på luften som går igenom."

Är det någon som kan hjälpa mig med vilken givare det är han menar och vad den heter?
av kvillebäck
#1562157
Låter som beskrivningen på en MAP-sensor om du tar bort temperaturavläsningen.

Detta kanske kan vara en liten trevlig söndagsfilm för dig?
av Liorcifer
#1562224
kvillebäck skrev:Låter som beskrivningen på en MAP-sensor om du tar bort temperaturavläsningen.

Detta kanske kan vara en liten trevlig söndagsfilm för dig?
Ja MAP-sensor är ju en av dem delarna som kommer upp när man försöker söka enligt den informationen jag har. Den verkar ju vara rätt lätt att byta och är inte speciellt dyr så det kan ju vara värt ett testbyte för att se om det funkar.
Jag fick svar från verkstadskillen idag att ett byte skulle kosta 3,8k.
av Liorcifer
#1562260
kvillebäck skrev:Sensorer bör du köpa av ett erkänt bra märke. Ex.v Bosch
Lyckades hitta den här bilden och den kombinerat med mekanikerns beskrivning och filmen du länkade så känns det rätt säkert att det är den sensorn som är felet. En sådan från bosch kostar strax under 500 så det är värt ett försök innan man lämnar in den för nästan 4k. Ska beställa en så återkommer jag med resultat när jag bytt,
Bilagor
Skärmbild 2023-11-27 154351.jpg
Skärmbild 2023-11-27 154351.jpg (141.76 KiB) Visad 396 gånger

Har samma dimension och hade också Nokia hak[…]

Problem underrede framstol 740 88a

Jodå. Tack för tipset. Problemet ä[…]

Bakspoiler 854 se 96:a

Har du bakvingen kvar? Tråden är f[…]

Tack! :) 12 dagar får ses som helt ny hos ha[…]