NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1561529
Hej på er

Jag rengjorde linsen till halvljuset i helgen och upptäckte att reflektorn hade börjat flagna (bränd) på ett ställe (ca 1,5x3cm).
Misstänker att detta försämrar halvljuset avsevärt.
Googlade runt och hittade denna reflektor på:

https://krik.bg/products/volvo-v50-s40- ... -2df1df451

Är det någon som köpt denna reflektor på annat ställe?

Mvh Robban
#1563069
Jag har samma problem på min V50 2,4 06a. halvljusreflektorn är lite brunaktig nedertill. Hittar ingen ny halvljusinsats. På Autodoc kan man hitta nya huvudstrålkastare för 1100kr till 1700kr och på Mekonomen tar de 3900kr. Begriper inte prisskillnaden.
#1563118
VallaWivan skrev: mån 04 dec 2023, 17:38 Jag har samma problem på min V50 2,4 06a. halvljusreflektorn är lite brunaktig nedertill. Hittar ingen ny halvljusinsats. På Autodoc kan man hitta nya huvudstrålkastare för 1100kr till 1700kr och på Mekonomen tar de 3900kr. Begriper inte prisskillnaden.
Svenska skatter är skillnaden, som företagare i Sverige måste påslaget vara rätt stort för att klara löner, lokaler, lagerhållning etc. och då ser priserna ut såhär när man jämför med jättar i Tyskland t.ex.
Ofta har mekonomen och autodoc samma prylar till och med.

Skulle med 99.9% säkerhet säga att bile[…]

Det som hände tidigare står beskrive[…]

Hej! Jag har tid för omprogramering på […]

Tjo! Har gett mig på att byta kondensorn oc[…]