NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av taxi
#1239005
Hej!
Bilen fick bara en anmärkning på besiktningen, och det var avsaknad av motorlampa. Mycket riktigt syns ingen sådan när tändningen är på, och inte annars heller.
Inga felkoder finns lagrade på kombiinstrument heller, däremot finns tre koder på motorstyrningen:
2600 bränsletryckgivare, signal utanför området
260A bränsletryckgivare ingen förändring
930C kopplingspedalgivare signal utanför området

Har instrument huset gått sönder?
Tips emottages tacksamt

Mvh Danne
#1239020
Har du nyligen köpt bilen? Alltså har du besiktigat den själv någon gång eller är detta första gången bilen besiktigas i din ägo?

Kalla mig paranoid men det är inte helt otroligt att någon mindre hederlig person rycker lampan istället för att kosta på bilen en felsökning om man ska sälja den. Jag blir misstänksamt då bilen faktiskt har motor-felkoder, om den hade saknat det så hade det kunnat vara en trasig lampa.
#1239061
Det är en väns bil, men ja, det var hennes första besiktning.
Ska kontrollera lampan. Det ser nästan ut som att jag slipper lyfta toppen av instrumentbrädan, stämmer det?

Tack så mycket för svaret!
#1239152
Någonting: Jag vill inte heller kalla mig paranoid, så jag håller med dig i din uppfattning. Jag har nog läst minst två inlägg tidigare här på detta forumet där det visar sig att motorlampan saknas.

Nu är jag inte i den situationen, men när man är spekulant på en bil så borde man ha med sig en felkodläsare. Låt vara att billiga modeller har sin begränsning medan en lite dyrare sparar många tusenlappar i framtiden. Om säljaren inte går med på att man gör en avläsning så är det ju en direkt signal att något är fel.

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]