NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ebost
#1237955
Hej!

Fjädringen bak på min V50 är paj. Eventuellt även stötdämparen. Ska till verkstaden i veckan och byta det som behöver bytas, men jag kan absolut ingenting om vad som är ett rimligt pris för att byta fjädringen bak/byta fjädring och stötdämpning bak. Verkstaden fattar såklart också att jag har noll koll på bilar så det känns som att dom lätt kan lägga på lite extra pengar på kostnaden. Så vad skulle ni säga är ett rimligt pris för byte? ?:-/
#1237959
ebost skrev:Hej!

Fjädringen bak på min V50 är paj. Eventuellt även stötdämparen. Ska till verkstaden i veckan och byta det som behöver bytas, men jag kan absolut ingenting om vad som är ett rimligt pris för att byta fjädringen bak/byta fjädring och stötdämpning bak. Verkstaden fattar såklart också att jag har noll koll på bilar så det känns som att dom lätt kan lägga på lite extra pengar på kostnaden. Så vad skulle ni säga är ett rimligt pris för byte? ?:-/
Det beror ju helt på vad de tar i timmen... Men om man är riktigt flink med verktygen så tar det drygt 1.5 timma ifrån det att bilen är på lyften. (exkl hjulinställning och strulande bultar)

.

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]

Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]