NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1237557
Räknade ut vad min V50-10 har kostat mig i service / rep kostnader , däck även inräknat.
men inte bränsle - skatt - försäkring - små kostnader som torkarblad etc..

Har ägt bilen 5 år samt hunnit köra 10 000 mil med den

Slutsumman vart att jag hade lagt ut lite drygt 70 000 kronor :-O) :-O) under denna tid.

(Nu är det visserligen en storservice/partikelfilter byte inräknat i detta på 12000:-)

Funderingarna går om det kanske är dags att byta bort den mot något nyare, hur skulle ni resonerat

eller är det kostnader man får acceptera med nyare bilar.......
#1237604
ja, det tycker jag, det kostar mig ca 7-8k( kan vara mer,inte räknat så noga ) i månaden att åka en ny bil, än så länge ( efter 2år )så om det är billigt el dyrt får var och en avgöra
#1237613
70000 på 10000 mil - ger 7 kronor milen - det tycker jag inte är något att gnälla om - titta på var värdeminskning av bilen kostar, då inser man att en relativt ny bil är väldigt dyr per mil gentemot en 10 år gammal som är köpt relativt billigt och man håller efter och fortfarande går bra.
#1237765
Derank skrev:Precis, det blir sällan el aldrig billigare att byta bil, absolut inet att köpa nytt.
Dyrt att byta bil ofta som jag gör,dock inte nya bilar. Men fan så roligt att byta bil.

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]

På min 745-a hade socklarna till varselljus […]

2 nya sommardäck fram 2 till på plats […]

Bullerbyn Skickat från min SM-G970F via Ta[…]