NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av notmenotyou
#1232461
Båda 12v uttag slutat fungera och antar genom andra trådar här att det är nån säkring som måste bytas. Öppnade tygsaken under facket på passagerarsidan och hittade det jag tror är säkringen, nån vit låda med sladdar ikopplade.

Hur tar man ut det hela för att komma åt säkringarna?
Användarvisningsbild
av grillchips
#1232583
Om jag inte minns helt tokigt så är det två stycken "vred" som du lossar för att den ska "hoppa ner". Har för mig att man bara vrider de kanske ett kvarts-halvt varv för att de ska släppa.

Annars så står det i världens mest olästa bok, manualen. :wink:
av notmenotyou
#1232882
grillchips skrev:Om jag inte minns helt tokigt så är det två stycken "vred" som du lossar för att den ska "hoppa ner". Har för mig att man bara vrider de kanske ett kvarts-halvt varv för att de ska släppa.

Annars så står det i världens mest olästa bok, manualen. :wink:
Det var så som du sa. Hade inte läst boken än, köpte den (min första bil) bara för några dagar sedan^^
Användarvisningsbild
av grillchips
#1232883
Härligt, och grattis till bilen! :) Det är något speciellt med ens egna första bil.
Angående manualen så är det lite av ett stående skämt här (och på andra bilforum), men det står ju faktiskt en himla massa matnyttigt däri trots att det kan kännas enklare att googla många gånger.
Här är vi dock inte blyga för att svara på alla sorts frågor, däremot är det bra att bekanta sig med sökfunktionen. :)
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1232884
Manualen finns till och med som app ”Volvo Manual”, riktigt bra om man vill kolla något utan att gå till bilen :-)-)

Byte till sommarhjul med nya däck på. […]

Kina

Okej tack ska undersöka detta vidare

Möjligt att dom försökt bryta rattl[…]