NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av FORSV50
#1234476
grillchips skrev:Allt är relativt. Det finns de som förespråkar dubbdäck (exempelvis jag själv) medan många hyllar friktionsdäck till skyarna.
Jag ser det såhär, det beror på. Hur ser vägarna ut som du normalt kör på såhär års? Bor man i ett område där det normalt sett är mycket snö och is under vinterhalvåret så hade jag velat ha dubbar, bor man låt säga i centrala Stockholm så hade jag nog kört friktionsdäck (även fast jag har ganska dålig erfarenhet av friktion inne i Sthlm, gamla jobbkärror som inte tog sig uppför backar etc).

Dubbdäck är inte alla gånger det bästa alternativet men för mig väger de ändå oftast tyngre än vad friktion gör baserat på vägarna vi kör på relativt ofta.
Det är väl lite så mina tankar gå med, att jag föredrar dubb. Kan ha att göra med att jag aldrig har haft friktionsdäck och bara kört på dubb. Dock bor jag i Skåne så brukar ju inte bli extrema vinterförhållanden direkt men ofta en hel del halka.

Passar även på att fråga om fälgförsegling eller fälgvax? Är detta något att lägga pengar på? Har tittat på Sonax fälgförsegling för 250 kr som man bara sprayar på och polerar in.
Är det viktigt att även behandla på fälgarnas insida eller räcker på utsidan? Har nämligen redan lämnat in mina nya fälgar för förvaring tills det är dags för sommardäck.

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
Bruten fjäder framvagn

Bytte också fjädrar på vår […]

Hur var dom andra värdena? Vet du det kan det[…]

Insugningsslangen

Vad är det för grunka som sitter på[…]

Hej Har mycket dåliga torkarblad till str&a[…]