NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mange38
#1232100
ska montera ledramp på fruns v50 08 a
finns det fördraget för det ?
eller får man gå på med lämplig sats med relä ,mm och skarva in sig påå signal ,mm
av flub
#1232748
fin instruktion volvo har, men en grej funderar jag på...
Bland utrustningen som listas som behövs vid installation (antar jag), listar dem "A0801178" och bild på VCT2000. Men det står inget i texten om den vad jag kan se ?

Men jag misstänker att man behöver den för att aktivera funktionen i bilen? Vad anser ni andra?
Jag går i tankarna att skaffa extraljus också men det blir nog med en xbb istället för volvo's-kit.
av Icenberg
#1233929
Tja! Nu har detta kanske inte så mycket att göra med dina frågor, men eftersom du nämde att du funderade på att skaffa extraljus så ville jag bara tipsa om ett par extremt starka extraljus som jag själv har på min Volvo. 2st LED 255W som jag köpte från crazyride.se. Checka denna video så får du se! :)

av mange38
#1233930
flub skrev:fin instruktion volvo har, men en grej funderar jag på...
Bland utrustningen som listas som behövs vid installation (antar jag), listar dem "A0801178" och bild på VCT2000. Men det står inget i texten om den vad jag kan se ?

Men jag misstänker att man behöver den för att aktivera funktionen i bilen? Vad anser ni andra?
Jag går i tankarna att skaffa extraljus också men det blir nog med en xbb istället för volvo's-kit.


ja så tänkte jag med att det säkert ska akiveras med programvara
= volvobesök
sen såg det inte så plug and play som det är på v70. där skulle man dra kabel in till kupen och hålla på så jag kommer köra på eftermaknads kitt å bara ta signal från heljus lampan till relätillslaget vart man nu gör det smidigast
har inte forskat så mkt i det än
av mange38
#1233931
Icenberg skrev:Tja! Nu har detta kanske inte så mycket att göra med dina frågor, men eftersom du nämde att du funderade på att skaffa extraljus så ville jag bara tipsa om ett par extremt starka extraljus som jag själv har på min Volvo. 2st LED 255W som jag köpte från crazyride.se. Checka denna video så får du se! :)

såg nice ut men tyckte inte dom räckte så långt ? kanske bara var videon som gjorde de
hadde på förra bilen 2 st nbb225 50w xenon dom lyste bra långt dom

men lurar på på en fin remp nu när många firmor har rea på en del sånna frågan är hur bred får man på en v50 utan det ser osmakligt ut ?
kanske blir koventionella lapor med har inte bestämt mig
av flub
#1234388
Funderar på en billig 22" från tyskland, de kostar inte många hundringar. Köpte en förra året till andra bilen och det är helt okej ljus för de pengarna.

För det mesta så hoppar den igång[…]

Fått hem en momentnyckel som mäter 5-70[…]

ljud vid generering

2021 utanför garantin förstås. L&a[…]

Jag svarade i din tidigare tråd också […]