NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1226102
Var uppe i fjällen och hade lånat ut bilen. När jag fick tillbaka den så fungerade inte torkarbladen. Misstänker att det ev kommit en snötäcke från taket och att torkarbladen har körts. Skruvade ner och såg att själva armen hoppat av från motorn. Det sitter ju en rörlig led med en kula på motorn som torkararmen ska sitta på, men hur låses denna fast på kulan? Nån del man kan köpa löst?

Enligt ÅF så säljs endast hela paket, vilket med montering skulle landa på ca 5.000. Låter orimligt när allt jag behöver är att låsa fast en arm runt en kula. Löste det tillfälligt med själva öppnaren till en ölburk så jag kunde ta mig hem, höll ca 70 mil :-)-)
Men dags för en mer permanent lösning!


Någon som råkat ut för liknande och löst det för en billigare peng (men ändå hållbart)?
torkarmotorn.png
torkarmotorn.png (297.15 KiB) Visad 630 gånger
#1226188
Kanon, tack fjohan82 för länkarna! Ser man på volvoparts där så verkar den delen jag söker vara pressad på och inget som säljs löst.. Slog till på en beggad, 2010 och 6k mil för 400 spänn! Haha nej skruvandet är inte något avancerat, rev ju ner det där vid fjällstugan, blir ju i stort sett samma jobb nu :)
Tack!

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen