- tis 16 jan 2018, 17:52
#1225949
Har ett lite småjobbigt problem med min V50. Blir inte av med felkoden ECM 250A, Long term fuel trim, Upper level.
Bakgrund:
Köpte bilen i augusti, BSR-chippad till 180hk.
Motorlampa börja lysa till och från efter en vecka. :lol: Går lite ryckigt vid gaspådrag.
Volvo-original service. Felkod försvann 1 dag. Återkom igen.
Byter bränsletrycksgivare (förbrukning gick ner från 0,9 l/milen till 0.76 l/milen). Felkod försvann 2 dagar. Återkom igen.
Tar bort BSR-chippning. Felkod försvann 1 dag. Återkom igen.
Köpte felkodsläsare, raderat felkod. Återkom igen. Nollat batteriet. Återkom igen.
Spolarvätskepump slutade fungera. Satte in en ny. Batteri gav upp. Endast 15% kvar. Satte in ett nytt. Felkod försvann 2 dagar. Återkom igen.
(Kör ganska ofta korta sträckor, förmodligen varför batteriet dog)
Jag upplever att bilen går mycket bättre efter att jag bytte bränsletrycksgivaren. Inte alls lika ryckigt.
Jag misstänker ju att nånting har fuckat upp pga BSR-chippningen. Var bör man leta härnäst?
Har hittat lite trådar där de tar upp bl.a. defekt luftmassemätare, vakuumläckage, högt bränsletryck m.m.
Är ingen bilmänniska direkt men kan tändstiften va något att kika på? (vill ha en billig lösning :D)
Ska in på besiktning i övermorgon och lär ju få en fet 2a, så jag behöver nog åtgärda felet ganska snart innan jag får körförbud :(
Tacksam för svar!
Bakgrund:
Köpte bilen i augusti, BSR-chippad till 180hk.
Motorlampa börja lysa till och från efter en vecka. :lol: Går lite ryckigt vid gaspådrag.
Volvo-original service. Felkod försvann 1 dag. Återkom igen.
Byter bränsletrycksgivare (förbrukning gick ner från 0,9 l/milen till 0.76 l/milen). Felkod försvann 2 dagar. Återkom igen.
Tar bort BSR-chippning. Felkod försvann 1 dag. Återkom igen.
Köpte felkodsläsare, raderat felkod. Återkom igen. Nollat batteriet. Återkom igen.
Spolarvätskepump slutade fungera. Satte in en ny. Batteri gav upp. Endast 15% kvar. Satte in ett nytt. Felkod försvann 2 dagar. Återkom igen.
(Kör ganska ofta korta sträckor, förmodligen varför batteriet dog)
Jag upplever att bilen går mycket bättre efter att jag bytte bränsletrycksgivaren. Inte alls lika ryckigt.
Jag misstänker ju att nånting har fuckat upp pga BSR-chippningen. Var bör man leta härnäst?
Har hittat lite trådar där de tar upp bl.a. defekt luftmassemätare, vakuumläckage, högt bränsletryck m.m.
Är ingen bilmänniska direkt men kan tändstiften va något att kika på? (vill ha en billig lösning :D)
Ska in på besiktning i övermorgon och lär ju få en fet 2a, så jag behöver nog åtgärda felet ganska snart innan jag får körförbud :(
Tacksam för svar!