- ons 10 jan 2018, 19:09
#1224278
Hej!
Har en V50 från 2010 som snart gått 17000 mil. Den har varit inne på verkstan i dagarna och fick dessvärre lite dåliga nyheter. Det läcker olja och man tror att det endera är från packboxen till främre vevaxeln eller packningen kring oljepumpen. Så man föreslår att byta ut dessa samt att även byta ut kamrem, rem till generatorn och brytrulle. Detta kommer gå på ungefär 12 000.
Vet inte riktigt hur jag ska göra. Bita i det sura äpplet och hosta upp pengarna eller försöka sälja och titta efter något annat. Så, lite vänskapliga råd? Vad bör jag göra och vad talar för de olika alternativen?
Har även förstått att man ofta även byter kopplingen när man byter packboxen då man ändå redan rivit det mesta. Bör jag i så fall även be dom att byta kopplingen? Någon som vet på ett ungefär vad mellanskillnaden är som man sparar på att byta kopplingen då den redan är nedplockad kontra att göra det någon gång i framtiden?
Har en V50 från 2010 som snart gått 17000 mil. Den har varit inne på verkstan i dagarna och fick dessvärre lite dåliga nyheter. Det läcker olja och man tror att det endera är från packboxen till främre vevaxeln eller packningen kring oljepumpen. Så man föreslår att byta ut dessa samt att även byta ut kamrem, rem till generatorn och brytrulle. Detta kommer gå på ungefär 12 000.
Vet inte riktigt hur jag ska göra. Bita i det sura äpplet och hosta upp pengarna eller försöka sälja och titta efter något annat. Så, lite vänskapliga råd? Vad bör jag göra och vad talar för de olika alternativen?
Har även förstått att man ofta även byter kopplingen när man byter packboxen då man ändå redan rivit det mesta. Bör jag i så fall även be dom att byta kopplingen? Någon som vet på ett ungefär vad mellanskillnaden är som man sparar på att byta kopplingen då den redan är nedplockad kontra att göra det någon gång i framtiden?