NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvoV502008
#1218718
Hejsan!

Jag har en Volvo V50 2,0D 2008. Har varit svårstartad en längre tid och trott att batteriet varit dåligt. En dag gick bilen inte igång och jag bytte då batteri, utan resultat. Helt plötsligt någon dag senare så hoppade bilen igång igen och sen startade den inte igen gången efter..
Varje gång den har gått igång har den inte startat övertygande, utan jag har varit tvungen att "gnugga" igång den oftast. Vad kan det vara för fel? Borde vara någonting med bränslet? Har läst på detta forum att denna bil inte har någon pump i tanken?
Bränslefiltret är bytt i somras så det borde vara okej tycker jag.

Tacksam för svar.
av dieselputte
#1218723
Hur kallt var det vid när detta hände? Kan vara dåliga glödstift, de behövs vid typ kallare än -5 till -10.

Kan även bero på dålig startmotor som drar mer ström än normalt och då ger ett spänningsfall som slår ut delar av bilens styrenheter.
av volvoV502008
#1218777
Första gången det tjorvade, då var jag tvungen att använda starthjälp, jag skulle gissa att det var kring -20 kanske kallare just då (hade haft den i motorvärmare) Men annars har jag den alltid i varmgarage och den startar inte där heller! Men rätt var det är så hoppar den igång igen..

Väcker gammal tråd, har exakt samma fel[…]

Udda specade bilar

Skinnklädd panel saknas på väldig[…]

Man kan ju ladda batterierna när man k&ou[…]

Är det inte bara en sprucken slang? Ta bort b[…]