NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Luckystar80
#1217857
Hej,

Har fått problem med min bakluckan på min V50 2009 som inte vill låsa upp ibland. Provande först att byta microbrytare (delen under handtaget där bak) då jag trodde att det var den som strulande, viket verkar vara ett relativt vanligt fel.

Men efter att ha bytt den kvarstod problemet. Var tvungen att riva inredningen innefrån och sen koppla ur och i kontakten till låsethuset, först då funkar bakluckans upplåsning igen. Men problemet kommer tillbaka med visst mellanrum. Tänker att det kanske är låshuset som kärvar så har smörjt upp det.

Kollat efter kabelbrott i genomföringen mellan luckan och karossen men ser inget fel där. Någon som varit med om likande problem eller kan ha någon idé?
av lindvalll
#1218323
Tja!

Samma huvudvärk för 1,5 år sedan. Hos mig var det kabelbrott inne i den "gummiböjen" som går mellan chassi och bakluckan. Den nötts väl ut efter X-antal lucköppningar :)

Min började också strula genom att varannan öppning fungerade osv, sen dog helt och hållet. Lösningen för mig var att köpa en helt ny kabelhärva och dra om allt...

Här är tråden där jag fixade detta => http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 1&t=125527
Eftermontera bluetooth v70 2012

Tjena. Man kan använda begagnade prylar helt […]

Det är inte så att det räcker med[…]

Vilken motor är det frågan om, bensin e[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Står på oken, men då får d[…]