NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1217747
Försökte utan framgång lossa vänster strålkastare på min 2011 V50 för att byta lampa. Själva insatsen lossade enkelt, men kontakten lyckades jag inte få loss.....

Jag tycker inte min kontakt ser ut som på bilden. Vad är "clipset" som instruktionsboken nämner? Jag har en röd "plupp" på ovansidan och något svart som skulle kunna vara en låsning på sidan av kontakten.
stralkastare.JPG
stralkastare.JPG (53.95 KiB) Visad 3990 gånger
Senast redigerad av 1 HenrikL, redigerad totalt 0 gånger.
#1217944
dieselputte skrev:Kolla om denna video kan hjälpa dig,


Man brukar iaf få ta i ordentligt för att få loss kontakten,
Tackar, men den videon verkar visa en tidigare bil. Kontakten ser annorlunda ut och sitter på ett annat ställe än på min bil.
#1218075
HenrikL skrev:
dieselputte skrev:Kolla om denna video kan hjälpa dig,


Man brukar iaf få ta i ordentligt för att få loss kontakten,
Tackar, men den videon verkar visa en tidigare bil. Kontakten ser annorlunda ut och sitter på ett annat ställe än på min bil.
Googla :wink: "Headlight bulb V50"

[youtube]ljl1T1zyM-E[/youtube]

Du klurar nog ut det. Annars kan ju en hålla lyktan och du peta med kontakten. Kanske hjälper det att ta hjälp av ett plastverktyg
#1218084
Ja, kontakten kan sitta ganska hårt även fast man trycker till på rätt ställe. Men man får jucka lite på kontakten i samma veva så lossnar den tillslut.
#1219725
Fick loss kontakten till slut. Det finns bara en låsning och det är "tungan" som sitter på sidan av kontakten.

Tricket för att få kontakten att lossa var att försiktigt bända med en skruvmejsel så att kontakten rörde sig i sidled samtidigt som jag drog ur den.

Måste man ha specialverktyg för att lyf[…]

Vågar jag köra?

Går att köra, tänk dock på b[…]

Samma prylar 850/v70?

Hej Är det samma elhissar och elspeglar p&ar[…]

V70 motor till 850

Okej tack för svar :-)