NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av htchd2
#1215741
Hej!

Min bil måste besiktas, det blev körförbud from igår men jag måste fixa ett ljusfel innan. När jag bromsar så tänds vänstra bakre bromsljuset och efter bara en sekund så släcks den igen. Är det led? Kan man byta dessa? Tacksam för svar då jag behöver bilen till pendling
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1215765
Det är inte led där från fabrik. Vet ej i huvudet vilken lampa där ska vara men det står i manualen
av dieselputte
#1215782
Micce1980 skrev:Det är inte led där från fabrik. Vet ej i huvudet vilken lampa där ska vara men det står i manualen
Det är röd lysdiod-array (LED) där från fabrik, finns en tråd där jag hjälpte en annan forummedlem att laga den, det var en skyddsdiod som var trasig i det fallet, kostnad c 20 kr att fixa.


Läs den här tråden :-)-) http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 1&t=103253
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1215910
Ah, tänkte inte ens på det bakljuset i mitten :-)-)
av dieselputte
#1215995
Micce1980 skrev:Ah, tänkte inte ens på det bakljuset i mitten :-)-)
Det är faktiskt Led i alla bromsljus bak, inte bara det i mitten. Tråden jag länkade till handlade om vänster bromsljus.
av htchd2
#1216781
Kag provade att dra ut kontakten och sätta tbx den igen, den lös men svagt, släpper jag bromsen och bromsar igen så lyser d inte mer.
Hur skruvar man av hela lamphuset, det är en s40 det handlar om
Användarvisningsbild
av GT-mannen
#1216797
dieselputte skrev:
Micce1980 skrev:Ah, tänkte inte ens på det bakljuset i mitten :-)-)
Det är faktiskt Led i alla bromsljus bak, inte bara det i mitten. Tråden jag länkade till handlade om vänster bromsljus.
Eftersom TS har en S40 är det, som Micce1980 skrivet en vanlig glödlampa P21W till bromsljuset som sitter i bakljusen. Samma sak på V50 pre-facelift. V50 facelift däremot har LED i bromsljuset.

/Håkan
av htchd2
#1216801
GT-mannen skrev:
dieselputte skrev:
Micce1980 skrev:Ah, tänkte inte ens på det bakljuset i mitten :-)-)
Det är faktiskt Led i alla bromsljus bak, inte bara det i mitten. Tråden jag länkade till handlade om vänster bromsljus.
Eftersom TS har en S40 är det, som Micce1980 skrivet en vanlig glödlampa P21W till bromsljuset som sitter i bakljusen. Samma sak på V50 pre-facelift. V50 facelift däremot har LED i bromsljuset.

/Håkan
Det är en s40 2008. Den har led som bromsljus
av III
#1216814
htchd2 skrev:Hej!

Min bil måste besiktas, det blev körförbud from igår men jag måste fixa ett ljusfel innan. När jag bromsar så tänds vänstra bakre bromsljuset och efter bara en sekund så släcks den igen. Är det led? Kan man byta dessa? Tacksam för svar då jag behöver bilen till pendling
Jag hade ett liknade fel fast på mitt ena främre bromsljus.

Ok, jag ska försöka titta på dessa[…]

Batmacs Model 3 2020 - Enemy

Hoppas det löser sig. Själv fick jag en […]

Är kamremmen hel? Man kan "höra&quo[…]

Dagens garv

På-skaft-on som hoooon sa som höll i k[…]