NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Joel93
#1214483
Hej!

Jag vet att det är lag på högtrycksspoling när man har xenon, men är trött på att det försvinner så förbannat mycket spolarvätska när man åker nu på vintern och måste rengöra rutan ofta.

Finns det någon säkring till den pumpen eller är det bara att strypa slangarna??

Tack för svar!
Användarvisningsbild
av jiha1968
#1214507
lite info, lånad från samma bok:

Halvljus inkopplat med vredet i belysningspanelen: Strålkastarna spolas första gången vindrutorna spolas. Därefter vid var femte vindrutespolning så länge dessa sker inom tiominutersintervall. Vid längre intervall spolas strålkastarna varje gång.

Parkerings-/positionsljus inkopplat med vredet i belysningspanelen: • Aktiva Xenon-strålkastarna spolas endast var femte spolning oavsett tid som förflutit. • Halogenstrålkastarna spolas inte.

Vredet i belysningspanelen i läge 0: • Aktiva Xenon-strålkastarna spolas endast var femte spolning oavsett tid som förflutit. • Halogenstrålkastarna spolas inte.
Användarvisningsbild
av jiha1968
#1214659
:-)-) På undersidan av säkringspanelen i motorrummet finns en Röd-vit kabelslinga man kan kapa och koppla in ett relä, och dra styrkabel till brytare på passande ställe i kupén. (kabelslingan är säkrad av F11, och matar strålkastarpump-relä med 12V)

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen

finns det någon säkring till elbackspeg[…]

Funka dom innan bytet? Funkar inte i min heller s[…]