NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pontush
#1212645
Hej, har en v50 -05 2,4 med felkoden DTC 250A Lambdareglering felaktig, intermittent.
Har bytt lmm och släkt koden men motorlampan börjar lysa igen. Någon som vet vad det beror på?
Har kollat avgassystem och det trycker ut minimaliskt med luft vid den rörliga delen innan katalysatorn
När man håller för ändröret.
Användarvisningsbild
av svergie2
#1212653
Tror du har hittat felet, har för mig att det sitter en sensor strax före katalysator för Lambdareglering.

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
av pontush
#1216078
Nu har jag bytt flexröret som läckte men ingen förbättring.
Helvete motorlampan började lysa igen.
Fler förslag på vad jag ska göra nu?
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1220849
Bäst är som sagt att läsa ut felkod med vida. Om jag minns rätt kan även vakumslang, luftläckage ge detta fel, hur som går det snabbt att kolla. Se om du kan höra ett "luftljud" som ej hör hemma där samt kolla över slangar och luftfilter.

Har ej läst dessa men om ni vill så:
https://www.google.se/search?source=hp& ... P3p3VK46lY
av kvillebäck
#1220853
Kod: Markera allt
Hej, har en v50 -05 2,4 med felkoden DTC 250A Lambdareglering felaktig, intermittent.
Har bytt lmm och släkt koden men motorlampan börjar lysa igen. Någon som vet vad det beror på?
Har kollat avgassystem och det trycker ut minimaliskt med luft vid den rörliga delen innan katalysatorn
När man håller för ändröret.
Med lmm menar ni luftmassemätaren? Jag skulle prova byta lambdasonden om man får en så tydlig felkod på den.

Ska bli kul att följa! Köpte du nå[…]

Köpråd

Finns flertalet V60CC lagerbilar som ryms inom din[…]

Nytt avgasrör B234F

Avgasröret sitter på plats, allt passad[…]

Kransen får synas i mitten av hålet, m[…]