NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av nygaaard
#1212034
Hej!
Har en S40 -04 som har eluppvärmda sidospeglar samt bakruta.
På bakrutan fungerar uppvärmningen, men inte på sidospeglarna.
Någon som vet om det är en särskild säkring för just sidospeglarna som jag kan kolla, eller är det samma för bakrutan + sidospeglarna?
Eljusteringen på sidospegelsglasen fungerar, men inte eluppvärmningen.

Någon som har någon idé på vad det kan vara?
av nygaaard
#1213585
Hej!
Tänkte bara uppdatera ifall det är någon annan som är intresserad av ett svar på detta.
Det visade sig vara spegelglasen det var fel på.
Testade byta ut dessa mot nya och eluppvärmningen fungerar nu igen, antar att det var "eluppvärmningstrådarna" i spegelglasen som gett upp efter alla år. Så det var ingen säkring eller liknande, utan själva spegelglasen.
av nygaaard
#1213694
BlackXS skrev:skulle kunna vara så du kört på värmen förlänge så de bränts sönder.

Var ett relativt vanligt fel på de gamla V40 bilarna iaf, ifall man körde med värmen på konstant så gick värmeslingan sönder i respektive backspegel.
Tack för svaret, så kan det säkert vara. Har inte ägt denna bil mer än en månad drygt så vet inte om det är så. Men förhoppningsvis håller dom ett bra tag nu med nya spegelglasen, kör inte värmen på bakrutan/speglarna så ofta.
Användarvisningsbild
av SvenB
#1213924
kalles skrev:Stängs dom inte av efter en stund?
Jo, de ska stängas av efter 12-20 minuter beroende på yttertemperatur.

Ja killar och tjejer. Då behöver jag br[…]

Golv v90

Baserat på vad du beskrivit hade jag i din s[…]

Passar dessa fälgar

De passar och har sett flertalet S/V60 Cross Count[…]

Bilen klagar hela tiden på låg batt[…]