NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KenZoo
#1211836
Hej på er!

Har beställt en bluetoothadapter till min v50 som har Aux porten bakom den svävande konsolen.
Den ansluts först genom auxen som vanligt, men man måste koppla strömkablar, pluskabel + jord.

Kan man ta det i närheten av auxingången? under/bakom all plast.?
räcker kablarna fram till 12v/cigguttaget så kommer jag att koppla in det där.

Bild
Användarvisningsbild
av andreasw
#1211886
KenZoo skrev:Hej på er!

Har beställt en bluetoothadapter till min v50 som har Aux porten bakom den svävande konsolen.
Den ansluts först genom auxen som vanligt, men man måste koppla strömkablar, pluskabel + jord.

Kan man ta det i närheten av auxingången? under/bakom all plast.?
räcker kablarna fram till 12v/cigguttaget så kommer jag att koppla in det där.

Bild
Inte lättare med en bluetooth handsfree som kopplas in i en usb kontakt och aux porten? Då kan du strömma musik och prata i telefon.
av KenZoo
#1212120
andreasw skrev:
KenZoo skrev:Jag har inte usb uttag, :(
Man köper bara usb uttag till cigarettuttaget. En adapter som ger dig en eller två USB portar :D

Usch nej, :) , jag kopplar in det och gömmer adaptern under all plast så den ej syns,.
Användarvisningsbild
av P210
#1212278
Ciggtändaren är enda stället jag hittat där det är smidigt att tjyva ström, kablarna kan du förlänga med en egen kabelstump och skarvhylsor/sockerbitar om de inte räcker....
av KenZoo
#1212449
P210 skrev:Ciggtändaren är enda stället jag hittat där det är smidigt att tjyva ström, kablarna kan du förlänga med en egen kabelstump och skarvhylsor/sockerbitar om de inte räcker....
Ja det får bli nåt sånt, men på bilden ser det ut att vara lagomt långa kablar..
av KenZoo
#1221000
Det tog tid att få hem manicken,

Men nu är den installerad,,
Tog 5-10 minuter att installera.

Valde att ta ström från 12v nedannför växelspaken,

det var bara att lyfta loss den panelen och koppla in sig med strömtjuvar,
HAr inte löst dragning av själva aux kabeln snyggt än,

Bild

Hur är ljudkvalitén?? Grymt bra :)
Kan rekommendera denna produkt,
Enda minus är att det tar nästan 1 månad att få hem från kina
Bakfjädrar.

Kolla Skandix i Tyskland också, sök p&a[…]

Börja med att plocka loss tryckgivaren nä[…]

Ser ut att komma från det lilla hålet […]

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel ti[…]