NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1208248
Hej, jag har en v50 1.8 f. Som har börjat krångla rejält igår. Jag märkte det när jag stod i kö för att tanka. När jag skulle åka fram till pumpen så hörde jag varje gång jag gasade ett konstigt ljud, det låter nästan som en rymdbil. Svårt att förklara men lite mesigt låter den.

När jag var påväg hem så lät det fortfarande varje gång jag gasade, fast när man kommer upp i högre hastigheter hörs det inte. Men det bror nog på det vanligs ljudet av själva bilen.

Men iallafall så när jag kommer till en korsning och bromsar in så stänger bilen av sig och alla lampor på panelen lyser, det händer tre gånger på vägen hem. Skulle sen hämta min tjej från hennes jobb och samma visa då, bilen låter och stänger av sig när jag bromsar in och ska svänga eller köra i rondell.

Imorse när jag körde till jobbet så körde jag väldigt försiktigt ut från stan till motorvägen (väldigt mjuk på bromsen) och då funkar det förutom ljudet som är. Men när jag kommer fram till arbetsplatsen så blir det lika.

Den går att starta direkt efter den stängt av sig utan problem. Har hört ljudet förut en sväng men det försvann lika snabbt.

Vet nån vad det kan vara för fel? ifall det finns något som en helt oduglig i bilområdet kan göra?
#1208256
SBergdahl skrev:Steg ett är att läsa ut felkoder med en kvalificerad felkodsläsare. Antingen på verkstad eller genom att hitta någon med en läsare I närheten och bjuda på öl eller nåt.

Men kan man läsa av fastän det inte lyser någon motorlampa eller dylikt? Det är bara när den stängs av som allt som kan lysa lyser
EX30 2025 ändringar

Lite nytt redan på kommande årsmodell&[…]

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]