NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av yes000
#1204637
Att byta till Ledljus gällande helljuset verkar inte fungera så bra vad jag se,
har inte en chans att få rum i det lilla utrymmet i lyktanhållaren utan att slå i "taket" (bild)!
Eller är det någon som har en annan lösning/ erfarenhet om detta!
][attachment=0]Headlight%20V50.jpg[/attachment
Bilagor
Headlight V50.jpg
Headlight V50.jpg (521.87 KiB) Visad 350 gånger
av Alx
#1204773
Jag stötte på samma problem förra veckan. Köpte ett LED-kit utan att titta i lamphuset först. Jag kommer montera ett xenonkit eller någon dyrare halogen.
av dieselputte
#1204788
Alx skrev:Jag stötte på samma problem förra veckan. Köpte ett LED-kit utan att titta i lamphuset först. Jag kommer montera ett xenonkit eller någon dyrare halogen.
Om du tänker sätta dit Xenonkit, montera då ett mellanrelä och dra separat matning från batteri via säkring. Det är rätt många som drabbats av kraschad torkaremotor pga Xenonkit som monterats i extraljusen. Orsaken sägs vara att CAN , eller LIN bus använder en av trådarna till helljuset och med Xenonkittet blit det kraftiga spikar som slår ut interfacet i torkarmotorn , detta om man inte använder separat relä förstås.

Talar av egen erfarenhet, dyrköpt sådan, gick på runt 1900kr beggad torkarmotor, felsökning och byte, sen åkte Xenonkittet ut. BTW, det blir inte så bra ljusbild med Xenonkittet istf Halogen, visst lyste det starkt (hade 50W ballaster), men mycket av ljuset gick ned i backen och upp i trädtopparna.

Klart bättre ljusbild med std Halogen, så satsa på nån dyrare halogen, men ta inte för kraftiga lampor, det tål nog inte helljusreläet som sitter i CEM under handskfacket.
av Alx
#1204984
Fint de! Tack för infon. Tycker det borde finnas en Sticky på hur modifikationer och delar som inte är orginal kommer funka i bilarna och vad som är direkt farligt för bilen.
av hockeytok
#1205084
Hej

Kan bara hålla med dieselputte- ingen xenon i lycktorna.
Jag valde en annan väg , byggde om några rektangulära extraljus till xenon med ballasterna och allt inne i extraljusen.
Tog helljussignal från lycktan till relä med säkring vid batteriet , slutligen egna kablar ( både plus & minus ) till extraljusen

Funka fint :D

Tror att ballasterna drar en hel del ström i starten , kanske 8 till 10 ggr :-O) så trög säkring rek.
Tror det blev 30 À på min.

Med vänlig hälsning, ht

Med uppkopplade bilar så tror jag dessv&aum[…]

Vi som beställt nya XC60

Snygg! Bra färgkombo med Dark.

Vi som beställt nya V60

8,99 och går snart ner. De har rörlig[…]

Motorn lär hålla längre än […]