NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ceddan9
#1204465
Hej.
Jag har lagt en liten tänkte på att kika på V50
Vad finns det att säga om den, för eller nackdelar,
prisbild <40k
Mil ?
Årsmodell/modell?
Kör 1000-1500 mil/år
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1204485
Svaga punkter är som regel generator, kondensor, kontakten till bakluckan samt tempgivaren till kupén, dessa har dock bytts ut vid detta laget men värt att kolla vid köp. Även ett lätt försvagat batteri kan ge skumma och olika fel men med ett annat batteri är allt löst. Har bilen t-tec klädsel är ofta förarsätet sprucket med.

Byter du kontakten till bakluckan kan du även byta till det nyare bakluckehandtaget, inte bara är det snyggare utan även bättre isolerat och samlar inte fukt på samma sätt vilket minskar risken för rost på luckan.

Tycker att de saker som hände under min V50-period var saker som vart förutsägbara och inga överraskande fel. Lätt den driftsäkraste bil jag haft hittills. Skön att köra och dessutom lite sportig om man jämför med andra samtida volvos.
av Moroten
#1204614
Ska du ha v50 så satsa på momentum/summum/r-design, kör du på kinetic så är det som att sätta sig i en volvo v40 från 2004.

Jag stod mellan v60 och v50 men tillslut hitta jag en fullutrustad v50 och är nöjd med pris och bilen, v60 ligger lite för högt fortfarande så v50n passar mig perfekt.

Klokt. Ja rensade med ett ut ett mindre växt[…]

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Sitter ju backkamera i vilken V70/XC70 som hels[…]

Tack för ett utförligt svar Lennart! S&a[…]