NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1215438
Så, då har jag fått en ny cem i bilen men felen kvarstår. Skall köpa ett nytt batteri idag med bättre kvalité och prova.
Annars mottas alla tips.
#1217392
Så, nu med nytt varta batteri i så fortsätter problemen sporadiskt. Bilen kan gå normalt i ett par dagar för att sedan larma för alla möjliga konstiga fel helt plötsligt. Igår fick jag motorstyrsystem service erfodras, styrservo service erfodras och bromsfel stanna omedelbart.
Även tcm slutade fungera. Stannade ut med vägen och drog bort pluspolen på batteriet en stund och sedan kunde jag köra 7mil hem utan att ett enda fel uppkom.

Jag börjar misstänka generatorn inte orkar leverera kraft imellanåt och skall någon dag installera en voltmätare så jag ser vad bilen laddar.
Förra helgen rengjordes alla jordpunkter, drog även ett par nya jordningar från batteri, motor till chassit. Dessa kablar var av 25mm2 för att palla lite. Dock fungerade inte min tångampere meter så bra på likström så tyckte jag fick lite skumma värden.
Men laddspänning är mätt med motorn igång och ligger runt 14,6volt med motorn på tomgång, vilket jag tycker låter normalt.

Kan det vara så att generatorn kan ladda normalt ett tag för att sedan dippa i laddspänning?
Tänkte mest innan jag byter generator

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel til[…]

Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]

Just det, tillägg… Kollade EGR bö[…]

Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]