NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Moroten
#1204643
StefanN skrev:Skulle inte gett bud alls på en Kinetic, dom e fan inte roliga.
Håller med, satte mig i en v50 kinetic på volvo och jag fick ingen känsla att bilen va bättre än min v40 från 2004. Ska man ha v50 så ska det va summum/r-design, då får man lite känsla av v40,v60.
Användarvisningsbild
av SvenB
#1204668
Moroten skrev: Håller med, satte mig i en v50 kinetic på volvo och jag fick ingen känsla att bilen va bättre än min v40 från 2004. Ska man ha v50 så ska det va summum/r-design, då får man lite känsla av v40,v60.
Nja, jag tycker V50 är en bra bil. Men att man i en sådan, må vara Summum, kan få känsla av V40/V60 håller jag inte med om. :wink:
av Lövet
#1204676
Förstår inte hur bilen skulle upplevas så annorlunda i R-design eller Summum.Visst, läderklädseln är väl trevlig men det ändrar inte ljudnivå eller komfort. R-design har ju samma konstläder/gummi som Kinetic så där kan det ju inte skilja så mycket :wink:
av Moroten
#1204842
Jag tycker iaf bilen känns mer lyxig med summum/r-design. Stora stereon sport ratt, sänkt helskinn aux dieselvärmare osv, mot en vanlig bas bil. Men visst är det samma bil
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1204843
Moroten skrev:Jag tycker iaf bilen känns mer lyxig med summum/r-design. Stora stereon sport ratt, sänkt helskinn aux dieselvärmare osv, mot en vanlig bas bil. Men visst är det samma bil
Basbil har ju inte ens AC, så den bör man försöka undvika...
Användarvisningsbild
av SvenB
#1204855
fjohan82 skrev:
Moroten skrev:Jag tycker iaf bilen känns mer lyxig med summum/r-design. Stora stereon sport ratt, sänkt helskinn aux dieselvärmare osv, mot en vanlig bas bil. Men visst är det samma bil
Basbil har ju inte ens AC, så den bör man försöka undvika...
Jo basbil har "manuell" AC, men inte klimatanläggning (ECC)
av Lövet
#1205753
Basbilar finns typ inte så det är ingen större risk att stöta på en. "Alla" har Kinetic.
Användarvisningsbild
av SvenB
#1205768
Lövet skrev:Basbilar finns typ inte så det är ingen större risk att stöta på en. "Alla" har Kinetic.
Det är Kinetic jag kallar basbil. Det är väl Kinetic som "bara" har AC?
Användarvisningsbild
av CabBO
#1205769
Att jaga någon tusenlapp hit eller dit kan bli ett problem till slut. Att köpa en begagnad bil innebär risker för ekonomin vilken bil du än köper. Litar du på din bekant kan det vara värdefullt i längden, än att jaga några tusen billigare för en annan med dolda fel. Vet du vad du köper och vad som behöver göras och priset ligger runt värdet så köp bilen. Det finns alltid billigare och dyrare bilar, men du vet inte vad du får istället med skruvade mätare, dolda fel mm.
av Lövet
#1205770
SvenB skrev:
Lövet skrev:Basbilar finns typ inte så det är ingen större risk att stöta på en. "Alla" har Kinetic.
Det är Kinetic jag kallar basbil. Det är väl Kinetic som "bara" har AC?
Det finns faktiskt ett utförande som heter "Bas" som låg under Kinetic. Hade inte ens farthållare men dock manuell AC.
Kinetic har automatisk AC.

De enda Basbilar jag sett har varit servicebilar för Vattenfall och liknande så risken som sagt att man råkar stöta på en i vanliga bilhandeln är väldigt liten.

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen