NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lasseg
#1202363
Jag har problem med att mina xenonlysen har ställt sig I bottenläge. Jag tror att min nivåsensor har ställt sig I fel läge och undrar om någon skulle kunna ta en bild på sin. På min bil så pekar plastarmen framåt (I färdriktningen).
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1202392
Har någon varit när och meckat eller hissat upp bilen innan du upptäckte felet?

Förefaller som att den ska peka bakåt
Användarvisningsbild
av grillchips
#1202493
Rör de sig upp/ner när du startar bilen eller är de helt stilla?
Användarvisningsbild
av grillchips
#1202611
Låter som att de på något vis har hamnat i felsäkert läge och ställt sig lägsta möjliga för att inte riskera att blända mötande.
Det ska finnas två armar, en vid höger bakhjul och en vid höger framhjul (tror det är höger fram iaf). Hur det har uppstått är svårt att gissa sig till men när mina "nollade" sig så var det för att den bakre armen hade hoppat ur. När jag väl fick den på plats igen så var de fortfarande nollade och krävde således en omkalibrering hos Volvo för ~400-500kr.

Jag funderar på om det kanske är något vajsing med givaren i sig eftersom du säger att allt är på plats. Enklast är förstås att ratta in till Volvo och be de att koppla upp sig med dator mot bilen, eller om du har någon i din bekantskapskrets med VIDA/DICE.
av Lasseg
#1204390
Nja hittade en bild på den främre som reservdel. på bilden ser det ut som om givararmen skall peka bakåt. Min pekade framåt , så jag tror att den kommit fel(därför tänts jag att om någon kunde verifiera det med en bild). Har vänt på den och måste kalibrera om den mao.

Hojhoj. Min nyfikenhet får mig att frå[…]

Hajsan. Det som styr skyltavläsningen(TSI) sa[…]

Hej Jag har en v70 MY 2011. Jag har märkt at[…]

Det låter som att temperaturgivaren inte ski[…]