NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ar58
#1199005
Hej!

Har en Volvo V50 2012-års modell (CLASSIC).

I eftermiddag när jag skulle parkera bilen i garaget ställde jag bilen framför porten (hjulen var snedställda). När jag låst upp porten skulle jag vrida om nyckeln men fick felmeddelandet "Rattlås...Service erfordras" eller nåt liknande. Det gick inte att starta bilen. Tog ur nyckeln ur låset och konstigt nog lyste fortfarande felmeddelandet. Satte i nyckeln igen och vred om. Då startade bilen och jag körde in i garaget. Allt såg därefter normalt ut.

Har läst liknande inlägg här som är några år gamla som inte låter så bra... Någon som har mer aktuell information om vad som kan vara fel? Vågar jag köra bilen i morgon, som jag planerat?

Kan tillägga att jag flera gånger även fått felmeddelande att antisladd är ur funktion men det var ett tag sedan nu i och för sig. Det felmeddelandet brukar försvinna efter någon minut utan större problem.

M v h
Anders
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1199040
Visst kan det bli problem med rattlåset... Jag hade dock börjat med att mäta upp batteriet, en relativt svag punkt på dessa bilar som genererar olika felmeddelanden.

Programvaruppdateringen kommer säkert bara ko[…]

Måste man ha specialverktyg för att lyf[…]

Vågar jag köra?

Går att köra, tänk dock på b[…]

Samma prylar 850/v70?

Hej Är det samma elhissar och elspeglar p&ar[…]