NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av CABBAN
#1197840
hEJSAN kanske någon själ haft lite samma och se om det går att fixa lite billigt för det jag gjort hittils har inte varit roligt, eller billigt, kastat cash i sjön, känns det som´:(

iaf köpte en c70 med 2633 mil 2017-09-06, direkt började jag ana problem,
haft samma fast det har kommit och gått
iaf det som jagf gjort på ett år bilen har nu gått, 3987mil
bytt bromsar runt om 3ggr, bytt bromslangar, länkarmar fram
bytt sommardäck 2 ggr. balanserar däck och fälg 7 ggr kollat så allt står rätt till där inget fel , i tron att det har varit det, men nu e även de vinterdäck som jag köpte nya och som funkade före mars i år, oxå knäppa.
215/65r16 vinter och sommar 225/45r17
hjulinställning fram och bak gjord.
får ändå inte ro, bilen drar åt höger lite, väldigt spårkänslig, ålar, väldigt lätt på ratten, känner allt i vägbanan
vobblar, spårar, kränger, studsar, hoppar och ´vibrerar, mer ju högre upp jag kommer. hugger och vobblar vid gaspådrag.
ska det vara så här är volvo så dåliga ? hoppas någon vill vara med och kanske förklara. slängt ut 9000 kr för nästan ingenting ... mvh
kommer att uppdatera när besiktning är gjord + att den ska felsökas vidare. men just nu ångest över att dröm bilen inte blev en dröm utan, mardröm
Senast redigerad av 1 Lövet, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: begripligare rubrik
#1199387
Ett tips som jag inte riktigt tror på själv men värt o prova !
Testa på en på en parkering eller dyligt !
Fullt utslag på ratten o kör o lyssna om det knäpper/smäller i framvagn åt bägge håll så du kan utesluta drivknutar/drivaxlar !
Hjullager har väl dom kollat iomed hjulinställning för är dom någon glapp kan de bli så
#1200768
intruder1400 skrev:Ett tips som jag inte riktigt tror på själv men värt o prova !
Testa på en på en parkering eller dyligt !
Fullt utslag på ratten o kör o lyssna om det knäpper/smäller i framvagn åt bägge håll så du kan utesluta drivknutar/drivaxlar !
Hjullager har väl dom kollat iomed hjulinställning för är dom någon glapp kan de bli så
tack för svar
gör det imorgon, volvo och mekonomen säger din bil är inte som den ska, men vi kan inte riktigt sätta fingret på vad som e fel :(
så då står man där låst igen :( mvh, volvo verkstaden ville ha 4 timmar a 1750 kr :/ det e ju ocker priser:(
Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]

Lägg gärna ut en bild från samma v[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det? Som jag ser de[…]