NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1193157
Hej på er alla!
Har en V50 2,0 Diesel-06a.
Bakluckan går inte att öppna, låst.
Blev så tidigare men kom igång av sig själv men nu är den låst igen.
Har testat låsa o låsa upp med båda nycklarna samt från knapparna inne i bilen men inget hjälper!
NÅN som vet va de kan vara?
Hittar ingen säkring som kan vara till bakluckan men det finns säkert?

Johan i Ockelbo
#1193201
Handtaget i bakluckan på min V70 kan kärva ibland. Det känns som om luckan är låst men det är den inte. Tryck handtaget först inåt till verkligt "nolläge", öppna sedan. Går förmodligen att smörja om man vet var dom leder och reglage som behöver smörjas, sitter?
#1193204
Vissa V50 och S40n behöver man byta det bakre yttre handtaget. Det sitter med två torxskruvar ovanför nummerskylten.

Bytte mitt till en från en 2012:a i samma färg, ser snyggare och modernare ut dessutom då man får V O L V O -loggan istället för VOLVO -loggan.

Här kan du se ett exempel på skillnaden finns lite billigare men denna hade en bra bild

Vill man ha mer krom kan man göra som Herr Grillchips här, där ser du även hur handtaget byts
Senast redigerad av 1 Micce1980, redigerad totalt 0 gånger.
#1193549
Hade precis samma fel på min V50. Det var microswitchen i bakre yttre handtaget som hade pajat.
Det yttre handtaget består av två delar, en täckkåpa och en inre el del som innehåller microswitch och skyltbelysning. Jag köpte eldelen på Volvo och den kostade 200 SEK. Den har detalj nr. 30699141
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]