NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av IT1979
#1192912
Har olje läckage från baksidan av motorn som faller ner mot slangarna o motorbalken och har haft bilen inne på Mechanum o betalt ca 3000kr för att de ska hitta oljeläckaget var det kommer ifrån men de kan inte lokalisera exakt var det kommer för det läcker ej när bilen står på tomgång utan verkar som det kommer när bilen körs en liten bit;(
Först sa de att de tror att det är kring turbon o andra gången den var inne så tyckte de att det kom från oljekylningen mot tråget att det sprutade uppåt!!??
Någon som kan ha en susning av va det är för Mechanum i Malmö verkar inte o vill byta grejor för 12000kr för att se om det kanske kan vara det.....??!!
Fan va jag ångrar att jag inte gick till Volvo Billia;(
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1192943
Se om du kan prata med verstadschefen med hos dom och ta det via denne.

Annars skulle de ju (eller du) kunna köra en motortvätt med för att lättare se var det kommer ifrån?

Till en annan gång kanske men hade förra bilen inne på Mekonomen Allbilverkstaden i Fosie Agnesfridsvägen två gånger på rekommendation av vänner, den bakom Din Bil Skoda. De fungerade kanonbra och hittade felen som man vill. En kollega kör ännu mer "budget" och lämnar på Autoresurs Bilvård på samma gata, han är i vart fall toknöjd och de hittade ett för honom "skumt" fel :)
av Miinan
#1193232
Tja, otroligt tråkigt när man hela tiden möts av helt obegåvade mekaniker, be dom kolla styrservon.. krävs inte mycket till hål där för att det ska spruta lite varstans..
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1193236
Miinan skrev:Tja, otroligt tråkigt när man hela tiden möts av helt obegåvade mekaniker, be dom kolla styrservon.. krävs inte mycket till hål där för att det ska spruta lite varstans..
Mjo, men det känner man väl rätt snabbt i ratten? Vill minnas att jag tömt systemet inom minuten med ett hål som ett nålsöga. Lagaden med en bit trädgårdsslang och slangklämma, höll isf en 300 mil innan bytet
Användarvisningsbild
av IT1979
#1193293
Har pratat med verkstadschefen som säger att det är ett oerhört knepigt fel som är svårt att lösa...;(
Har fått pengar tillgodo för den lilla felsökningen(499kr)o sista gjorda men känns inte som de kan lösa detta
direkt...
De har motortvättat bilen underifrån 3 ggr o man kan inte se vart det kommer ifrån....
Användarvisningsbild
av IT1979
#1193420
Positionsmässigt kommer olja ner från hållet där turbon sitter o oljan ser lite svart ut fastän oljan är bytt för inte så många mil men dock över ett halvår i tidsperspektiv...

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]