NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av elflinto17
#1191881
Finns det nån här som har erfarenhet av chip till v50 t5 från firman Racechip.com? Köpte ett chip av dom den enklaste modellen men medföljande Installations beskrivning och bilder var total intetsägande, har varit i kontakt med dom ett antal gånger men fortfarande ej fått svar på var exakt man Skall sätta in kabel och kontakt mellan box och bil, nån som kan hjälpa mig?.
Användarvisningsbild
av Derank
#1191911
vad står det i installationen, det brukar ju bara vara en kontakt alt en kabelhärva med en plugg så man kan ta bort chippet och lämna kvar härvan, på en diesel kopplar du den ju direkt på insprutningen, går lixom inte att missa, på en bensinare har jag aldrig kopplat in en box men det borde vara mycket enkelt.
av kebabpizza
#1191914
Dessa fultrim är ett bra sätt att förstöra motorn på.
Det enda det gör är att lura motorstyrningen genom att manipulera signalerna från bl.a. laddtrycksgivare.
Om man nu ska "chippa" så ändrar man mappningen istället m.h.a. t.ex. BSR PPC eller liknande, optimalt är att ta bilen till någon som mappar om styrningen individuellt.
Användarvisningsbild
av Derank
#1191915
Nu var det inte det TS var ute efter, han vill veta vart han kopplar in det.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1191916
Räcker väl med en tråd? http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... #p1191390¨
Håller annars med "kebabpizza", kan inte dom hjälpa dig, returnera och köp ett riktigt med folk som kan hjälpa dig. Lycka till
av elflinto17
#1191917
Tack för svar , jo min kompis har motsvarande chip i sin passat diesel och jag var med och satte i det, det var som du sa väldigt lätt? Tyvärr verkar det då ej vara samma ställe dvs insprutningen och den kontakten, blir inte klok på detta.
Användarvisningsbild
av Derank
#1191923
finns manualen online, då kan jag hjälpa dig, annars blir det svårt
av elflinto17
#1191946
Här är länken till installations bilden https://racechip.zendesk.com/attachment ... d+2.5T.JPG
och detta är den info jag fick tillsammans med dig länken :Thank you for contacting

Volvo uses the 2.5l Ford engine here.

If you have a look into your engine bay you will notice that the engine concept is basically exactly the same.

Below you can find one more picture.

As soon as you remove the front plastic cover you will see the boost pressure sensor right on the black pressure tube.

Should you require any more information or assistance please do not hesitate to contact us.

Svarade dom sedan att jag fort ej kunde Hitta rätt ställe och fick detta svar : you unfortunately can't see the boost pressure sensor right away.

We recommend to first remove the front plastic cover.

Afterwards you will see the pressure tube which goes to the engine bottom. Right on this tube you will see its sensor.
av Lövet
#1192040

Klokt. Ja rensade med ett ut ett mindre växt[…]

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Sitter ju backkamera i vilken V70/XC70 som hels[…]

Tack för ett utförligt svar Lennart! S&a[…]