NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av elflinto17
#1190574
Jag har en v50 T5 awd 2007 och köpte nyligen ett så kallat chip från ett tyskt företag Racingchip, men den installations beskrivning dom skickat med stämmer ej med hur det ser ut under huven på min bil, vad jag undrar är om det är nån här som vet exakt vart man finner denna kontakt Turbo Tryck sensor? för det är där som kabel till detta chip skall sättas, har letat och letat men utan resultat

Nån som kan hjälpa mig här?

// Peter
#1190697
vet du exakt var denna sitter? är det på vänster sida sett framifrån framme i fronten?, kan ta en bild på den kontakt som skall in från chipet om du ev vet hur kontakten på den ser ut?.

Tack för din hjälp :D
#1190711
[
elflinto17 skrev:vad jag undrar är om det är nån här som vet exakt vart man finner denna kontakt Turbo Tryck sensor?Nån som kan hjälpa mig här?
Frågan är väl om "turbo tryck sensor" ska tolkas som map-sensor?
#1190726
Ria Vargiami (RaceChip)
Så här exakt skrev dom i sitt senaste mail till mig :

you unfortunately can't see the boost pressure sensor right away.

We recommend to first remove the front plastic cover.

Afterwards you will see the pressure tube which goes to the engine bottom. Right on this tube you will see its sensor.

Undra vad och vart dom menar ?
#1191379
Blev inte mycket klokare av att titta under huven då det inte stämmer med hur c30 såg ut på bilderna, börjar bli rätt tröttsam att sitta med ett chip i handen och ha noll koll på vart man skall koppla in det ha ha, tar tacksamt emot nya råd och vinklingar.
Vindrutetorkarmotor

Jag har vdb länken förut, men här &[…]

Är styrenheterna för ABL utbytbara mella[…]

Bakfjädrar.

Bil och modell: V70 2.5FT 2009 Nivomat. Jag upp[…]

Vi som beställt nya XC60

Skit också :-)