NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Hygglo
#1190268
Hej.
Köpte idag en -05 v50 1.8. Manuell.
Enl. säljaren så är det kamkedja i motorn.
Är det volvos egen motor?

Märkte förståss efter att jag köpt bilen att på passagerar sidan så blåser det bara kall luft hur jag än ställer tempen.
På förarsidan kan jag dock få värme.. Vart ska jag börja felsöka?
Kan jag ha sån tur att det bara är en säkring eller nåt?

Märkte också att ciggtändar uttagen inte har någon ström.
Har ej kollat säkringarna än.
Hursom så är det en skön bil att frakta arslet i.
Användarvisningsbild
av Hygglo
#1190420
90 st visningar å en kommentar som besvarade EN av mina frågor.. Ni andra 89 har ingen aaning eller?? Verkar vara många som är som mig, helt ny på dessa bilar.. Synd.
av Rådlös
#1190425
Så här mycket kan du få av allmänna uppgifter:

Filmen visar en motor, (med kamkedja vid ungefär 1:25) mycket snarlik din och ur samma motorfamilj. Detta kan i princip vem som helst berätta. Men huruvida dina säkringar och luftspjäll fungerar som det är tänkt är närmast en fråga till dig själv. Naturligtvis kan man gissa, men om någon gissar fel så blir du ju inte hjälpt av det. Snarare tvärtom. Så frågorna "återremitteras" till dig själv för mer ingående undersökning på plats i den aktuella bilen. :roll: :wink:
av least
#1190489
Ingen har en skyldighet att svara på dina frågor bara för att man läser ditt inlägg, eller hur? :D
av Rådlös
#1190682
Som jämförelse kan man kolla det här: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 6&t=135476
Det är snart två månader sedan jag ställde en fråga på forumet. Visserligen på Klotterplanket, längst ner på forumet. Näst intill 700 i skrivande stund har kollat på mitt inlägg, men ingen har svarat!
Här har du fått ett par kommentarer i alla fall, även om dom inte gav så mycket i utbyte.
Användarvisningsbild
av Hygglo
#1190747
Tack till er som svarat.
Har ev. lyckats hitta 2 saker som kan vara fel.
En värmesensor vid a-stolpen eller i passagerar dörren eller en givare / spjäll på sidan om värmepaketet.
Mäktar troligen inte med att åtgärda felet själv. Ska kolla vad verkstan tar för jobbet.

Anledningen till få svar på frågor gissar jag beror på att folk inte vet vad felet är å då är det ju dumt att svara.

Skapade en tråd för typ 5 år sedan och den har över 10 miljoner visningar nu. å mer än 7000 svar. Så folk på forumet är rätt aktiva här ändå.
av MadAss
#1190866
Hei.
Reis til et volvoverksted og få sjekket om der ligger mjukvareoppdatering til CCM (climate control module).
Få lastet inn den og kalibrer/initier spjeldene på nytt.
Ikke uvanlig feil på v50.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Användarvisningsbild
av Hygglo
#1190887
MadAss skrev:Hei.
Reis til et volvoverksted og få sjekket om der ligger mjukvareoppdatering til CCM (climate control module).
Få lastet inn den og kalibrer/initier spjeldene på nytt.
Ikke uvanlig feil på v50.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Åh!
Tack!
Ringer verkstan på Måndag!

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]

Ja Harman kardon låter mycket sämre i g[…]