NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1187456
Skaftet skrev:Hej alla och tack för alla svar!
Jag har inte fått något "erbjudande" än men tänkte, med hjälp av er, vara lite förberedd. Jag gav 55000 för den, tre ägare inkl mig själv och i oerhört bra skick! Jag har volvia som försäkringbolag, erfarenheter, någon?
Vad kan man sk "pressa" dom på? Har sett likvärdig bil från 45 till 78 på bytbil.com....
Hur vet du att det blir ett skam bud innan du fått något erbjudande ifrån försäkrlingsbolaget?om du gav 55000 så är det väl det som du kan försöka att få för bilen
#1187465
CPM skrev:Titta på likvärdiga hos Volvohandlare, och utgå från det.

F.
Hittar ju knappast en 13år gammal bil hos en Volvo handlare idag. Kolla blocket och bil värdering. Det gör bolagen.
#1187476
Derank skrev:Sedan har jag aldrig varit med om att försäkringsbolagen. Inte Volvia iaf betalar dårligt. Jag har fått 3bilar inlästa på 20år pch fått riktigt bra betalt för dom.
Det har jag, och dom var riktigt jävla otrevliga dessutom. Kan väl hoppas att dom idioterna jag råkade ut för har hunnit sluta iaf.
#1187483
Prova att få ett kostnadsförslag från en annan verkstad än Volvos. Bilia i Malmö skulle ha 56000 för att reparera en skada bak på min V50 T5 i superskick. Hittade en lokal verkstad som kunde göra damma jobb för 35000. Volvo tar snuskigt betalt för det de gör. Bilen blev mins lika nra reparerad som hos Bilia i Malmö.
#1190386
Krockade min v70n i januari 2.4 170hk 2006'a

Köpte för 40.000 då hade den gått hmmm 28 tror ja, när ja krocka den hade den gått 31 året efter, var förhållandevis fin och nybyttkamrem och länkarmsbussningar o annat, fick 30.000 minus självrisk så fick 27.000 för bilen marknadsvärdet låg väl runt 30 för den bilen


Bild

Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1190407
Alllra bäst betalt fick man innan blocket och värderingssidorna fanns. Då gick man efter vad en likvärdig kostade hos n volvohandlare. Fick som bäst 40% mer. Det var en 85as 740 som löstes in för 60k.
Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]

Lägg gärna ut en bild från samma v[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det? Som jag ser de[…]