NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Miinan
#1185878
Ja har letat o letat men ja måste vara usel på google, ja letar ett framrör till min v50 t5 awd -05, alltså det röret som går från turbon och ner.

Just nu så har ja ett 3" och det är för stort eftersom bilen är original förövrigt.
För dom som undrar varför 3" är för stort, 3" används till "optimerade" bilar typ steg 2-3, och har du inte det så ger inte ett 3" system dig något.

Så är det någon där ute som har bättre koll på vart jag kan beställa ett sådant rör, eller finns det någon som ska "trimma" och är sugen så kan vi byta men då måste avståndet va inom rimliga gränser ;)
av Frohm
#1187123
ett nytt original med katt kostar säkert en jävla massa.. jag har ett original till c30 t5 och det bör ju va samma som du söker.. det ligger och skräpar i garaget. gängorna är sönder till lambda men e lätt fixat..
av Miinan
#1187330
Frohm skrev:ett nytt original med katt kostar säkert en jävla massa.. jag har ett original till c30 t5 och det bör ju va samma som du söker.. det ligger och skräpar i garaget. gängorna är sönder till lambda men e lätt fixat..
Pmá mig pris osv ;)

Finns backventil på Biltema för en dryg[…]

Jag tror jag har fattat hur det fungerar, ni f&ari[…]

Volvo V50 "Mr White"

Tjusigt med mätartavlorna! 8-) Tackar s&[…]

B230F motor, lågmilad

Jag håller på att dieselkonvertera en […]