NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1185002
Hej,

Bil: V50 2,0d 06-07
Tänkte byta lite bromsbelägg och bromsskivor när jag märkte att bromsoket bak till höger inte riktigt stannar på plats vid återmontering.
Vet inte riktigt hur jag ska beskriva det eller hur jag söker på. Hittade inget relevant så provar skapa egen tråd om någon inte redan känner till problemet eller vilka sökord ska användas för att få mer information.

Filmade det lite kort och la upp en video på det på youtube:

[youtube]rrZneH6tCMc[/youtube]


Räcker det med att byta glidbultarna med gummin det sitter på eller är det fel på oket alternativt fästbygeln?
Kan tilläggas att glidbultarna är fastmonterade och dragna ordentligt mot fästbygeln så det är inte de som lossnar utan oket som "glider" på glidbultarna. Ironiskt? Skulle detta nu vara normalt så betyder det ju att högersidan är fel då det ligger stilla där.








Edit: Var inne och kollade med Volvo och det är så det ska se ut. Anledningen till varför den satt fast på högra sidan är för att det hade bildats något som lät som "oxidant". Var bara att rensa bort och smörja in lite så funkade den minst lika bra. :-)-)
B230F motor, lågmilad

Jag håller på att dieselkonvertera en […]

Billigaste lösningen är att ersätta[…]

Kolla trycvärden och temperaturer på en[…]

Nästa elbil från Volvo?

I carup står det att Volvo ska presentera n&[…]