NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Husan510
#1180415
Hej!
Skall byta stötdämpare fram på min V50 T5 - 06, är det några speciella dämpare jag skall använda då jag har Xenonljus på den?? Tacksam för svar.
Jimmy
Användarvisningsbild
av ThomasT
#1180465
Xenonjusteringen sitter väl inte på dämparen, utan på länkarmen?

.
av Husan510
#1180500
Det har du rätt i, men läste att det skall vara speciella dämpare (iaf bak) o då blev jag osäker om det skall vara fram också, men där är det ju samma tyngd hela tiden
??!!!
Användarvisningsbild
av Nexus
#1180522
Ett tips! Kolla så dina fjädrar är hela så du inte river isär i onödan...

Xenon har inget med dämparna göra utan gissar mera på att det kanske sitter sportchassi som har kraftigare doningar.
Användarvisningsbild
av ThomasT
#1180544
Husan510 skrev:Det har du rätt i, men läste att det skall vara speciella dämpare (iaf bak) o då blev jag osäker om det skall vara fram också, men där är det ju samma tyngd hela tiden
??!!!
Stötdämparna har ingen funktionalitet som hänger ihop med ljuset.

.
Användarvisningsbild
av ThomasT
#1180666
Husan510 skrev:Tack för svaren :D !
Då får jag beställa dämparna, fick nedslag på besiktningen att den ena var dålig ( inget läckage).
I vilket besiktningsmoment har de möjlighet att upptäcka en dålig dämpare om den inte läcker eller är på annat sätt synligt trasig?

.
av Miinan
#1180934
Du har två stag som sköter det, ena sitter på bakaxeln "tror ja" andra i högra hjulhuset.. och dämparna har inget med det att göra, men om du köper dämpare som "sänker" bilen så vet jag inte om 06orna har rätt drivaxlar, 05-06 har haft lite problem eller vissa har fått problem med drivaxlarna när dom sänkt sin bil
Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]

Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det? Som jag ser de[…]