NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av boney
#1178054
Hej
Jag har en s40 -05 (utan taklucka) där det läcker in vatten när det regnat.
Allt vatten hamnar på golvet på förarsidan.
Detta är tydligen vanligt för de som har taklucka, men det har inte jag.
Hadde problem för ett par år sedan men det slutade när jag fick garage till bilen och har inte tänkt på det sen dess.
Nu när jag haft bilen ute 2 veckor så har det kommet tillbaka.
finns det någon som kan tänkas veta en lösning?
Här är en kort video på vart det kommer ifrån (vad jag kan se):
av Perra_367
#1178142
Som jag förstår är detta ett känt problem. Min var likadant, efter ett rutbyte som jag spårade bakåt i tiden till 2012 (två ägare bakåt). Enligt vad jag kan läsa mig till handlar det om handhavande fel (primern) vid limning/montering av rutan vilket gör att den släpper i topplimningen. För att verifiera att du har samma fel så kan du pröva att trycka lite på rutan inifrån. Min var praktiskt taget helt lös.

Eftersom rutan är en del av bilens krocksäkerhet och viktig för karosstyvhet så bör du inte försöka fixa detta med lim eller annan lösning utan det är byte som gäller. Gärna att du försöker få det till en garantiåtgärd för det är förmodligen någon som har gjort ett dåligt jobb tidigare. Ryds som bytte på min skakade bara på huvet åt det tidigare jobbet.

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 5#p1106369

Lycka till!
Bakfjädrar.

På Volvo såg mekanikern när han t[…]

Hur byta drl v60cc

Min högra jättebilliga drl slocknade och[…]

Jag har samma ljud bakifrån på min v60[…]

På min bil (som jag tidigare skrev om i det […]