NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JoMa
#1179483
TommyP86 skrev:Pruta vad ett byte kostar (give or take) och byt den om det är det enda som hindrar ett köp
Jag försöker pruta men säljaren är inte beredd att sälja för mindre än 105.000. Jag tycker att det är lite väl högt eller är det jag som är snål?
Varken kamrem eller koppling är bytt. Visserligen är den några år eller tusen mil kvar tills kamremmen behöver bytas och det finns inget som säger att kopplingen kommer rasa, men ändå. Skulle ni betala 105.000:-?

Johan
Användarvisningsbild
av Jallemet
#1179497
Jag betalade 120k för min i Januari med 7660 på mätaren, skinn, voc, integrerade barnkuddar, isofix, löstagbar dragkrok, och bakvinge. Inga vinterdäck.

Det var skinnet som avgjorde då det är småknytt hemma som lottar och dräller.

Låg skatt och låg förbrukning räknade jag också på när jag pendlar 11 mil på vardagar. Skulle jag haft närmare till jobbet hade det blivit en bensinare.

Ska jag dra tyngre släp då har jag en V70 till det.

Du behöver inte vara rädd för service, det är ett stående problem oavsett fordon, utan du får avgöra hur ditt nyttjande ser ut helt enkelt. Jag är nöjd med min iaf.

Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1179498
Såg den på blocket, och ja, det är väl ett ok pris. Kommer kopplingen gå sönder? Troligen, ingen vet när. Jag hade köpt och glömt det där. Täcker blockets begsgnatförsäkring nåt runt de milen?

(För dom pengarna hade jag utan tvivel köpt en v60 r-design, men det är jag det)
av Lövet
#1179577
Instämmer i att V60 är ett trevligare val. Om man skippar R-design går de dessutom att få för ännu mindre pengar. Skillnaden i förbrukning mellan T3 och D2 är mindre i verkligheten än på papperet också. Min T3 drog 0.75, vid samma körning drog den V50D2 jag hade som hyrbil under en period 0,62. Skiljer alltså 300kr i månaden vid 2000 mil om året.
av Lövet
#1179655
Jo men du har ju å andra sidan betalat mindre från början

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]

Efter en del fundering fick det bli Goodyear Effic[…]

Klokt. Ja rensade med ett ut ett mindre växt[…]

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]