NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av timmer
#1176365
Höjja Volvovänner!

Jag blev lycklig ägare till en C70 -2010 med en D5 motor automat för 2 år sedan. Då det uppstått vibratioenr vi gaspådrag, så tänkte jag kolla upp detta, och vi kom fram till att Drivaxel Höger + ett motorfäste skulle bytas. Vi kollade upp vilka delar vi skulle ha, och upptäkte till min förfäran, att det finns inga bagagnade Drivaxlar till just denna motor/Låd-kombination. Drivaxeln jag behöver, heter P30787786, och finns inte någonstans!
Min undran är om någon annan har råkat ut för detta, och hur ni löste detta då? Vore tacksam för ett brådskande svar.

Mvh janne ?:-/
Användarvisningsbild
av CabBO
#1179137
Jag hade en C70 T5 innan där höger drivaxel behövde bytas. Det var också så att ena damasken hade gått sönder också och det hade kommit in smuts vid det lagret. Jag hade inte ens tanken på att köpa en begagnad drivaxel med vetskapen att den kan gå sönder när som helst utan garantier. Den kostnaden det tog att byta drivaxel gjorde att jag satte in en ny istället med garantier.
Däckslitage insidan.

Har en citroen c3 2005 som sliter däck p&arin[…]

Kan det vara vevaxelgivaren som gett upp?

Mja, V70in har jag haft i 12 år så n[…]

Leasing bildäck

Bilen är ju returnerad med vinterdäcken […]