NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av htchd2
#1180988
Jag köpte en tändspole från bildelbasen men, testade på alla spolar men problemet återstår, kan de va mer än en spole som e trasig? Jag får bara en felkod på cylinder 1
av htchd2
#1181004
Nu tänker jag skifta och kolla med tändstiften, ligger dem under tändspolarna? Hur får man bort dessa? Vilket verktyg? Tacksam för snabba svar då det är akut med bilen nu
av Miinan
#1181080
årsmodell hur långt har den gått ?

Att köpa på bildelsbasen kan vara lite som ett lotto när du köper elektronik, ja fick 3 spolar totalt från en o samma bil och en fungerade, de jag menar är att den spolen du köpt är kaputt den oxå.

Verktyg, du behöver en modell mindre tändstiftshyllsa och en längre förlängare och ja tändstiften sitter under tändspolarna.
av htchd2
#1181284
Jag har testat familjens bil tändspolar som är exakt samma bil som min, ingen skillnad, vad kan det mer vara? Har även testa med att byta alla tändstiften till nya men utan resultat
av JallooZ
#1181346
Kan vara vite vad som helst.
Faulty spark plug or wire Faulty coil (pack) Faulty oxygen sensor(s) Faulty fuel injector Burned exhaust valve Faulty catalytic converter(s) Running out of fuel Poor compression Defective computer

Hitta nån som har Vida så kan dom nog få fram mer specifikt vad felkoden handlar om
av htchd2
#1181459
Nu har jag precis vunnit bud på en vida på Tradera :) , får den säkert nångång under nästa vecka, var hittar jag program till den, enligt säljaren så är det en original Volvo vida
Användarvisningsbild
av Derank
#1181470
Vida är ju mjukvaran. Dice heter pucken som du kopplar till datorn

skickat från min SMIF004 galaxy a5 via ett crackat tapatalk över wifi levererat av riksnet genom en svindyr router köpt på siba.
av htchd2
#1181974
Jag har provat dra ut kontakten på en och en på tändspolarna med motorn igång, den reagerar typ samma på alla fyra, kan det endå vara fel på cylinder 1? Eller kan det vara annat som spridare, läckage?

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Sitter ju backkamera i vilken V70/XC70 som hels[…]

Tack för ett utförligt svar Lennart! S&a[…]

Fattar inte riktigt detta. Alla av nya generatione[…]