- ons 17 maj 2017, 16:51
#1173483
Har tidigare gjort en tråd om detta och då att jag hade konstant regenerering. Trodde jag löst det med ny givare men nu har det dragit iväg med hur mycket som helst.
Jag har nu bytt givaren till filtret, nytt DP-filter, nollställt räknaren, fyllt på additiv vätska och allt som ska göras vid byte. Allt är gjort på firma.
När jag fick tillbaka den gick bilen i 20 mil utan att regenerera men efter det har den varit konstant regenerering igen i säkert 100 mil och det går i diesel i oljan. Bilen blir ju stående pga oljan då den ökar relativt snabbt i nivå.
Min tanke är att eftersom det har varit bra tryckvärden över filtret redan innan det byttes så kanske det är något annat, men vad? Kan det vara att ECM som har hängt sig i regenereringsläge eller något liknande. Hur som helst så finns det inte mycket kvar som det kan vara men det har börjat kosta mer än det smakar. En sak man kan göra kan väl vara att köpa en beg ECM och byta till och se om det blir skillnad. Vet dock inte om det bara är att byta eller om man måste använda VIDA?
Någon som har något tips på vad jag kan göra?
Jag har nu bytt givaren till filtret, nytt DP-filter, nollställt räknaren, fyllt på additiv vätska och allt som ska göras vid byte. Allt är gjort på firma.
När jag fick tillbaka den gick bilen i 20 mil utan att regenerera men efter det har den varit konstant regenerering igen i säkert 100 mil och det går i diesel i oljan. Bilen blir ju stående pga oljan då den ökar relativt snabbt i nivå.
Min tanke är att eftersom det har varit bra tryckvärden över filtret redan innan det byttes så kanske det är något annat, men vad? Kan det vara att ECM som har hängt sig i regenereringsläge eller något liknande. Hur som helst så finns det inte mycket kvar som det kan vara men det har börjat kosta mer än det smakar. En sak man kan göra kan väl vara att köpa en beg ECM och byta till och se om det blir skillnad. Vet dock inte om det bara är att byta eller om man måste använda VIDA?
Någon som har något tips på vad jag kan göra?
Senast redigerad av 1 Mainrotor, redigerad totalt 0 gånger.