NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1168504
Hej!

Vill bara vara säker på att jag inte gjort något galet även fast jag inte kan tänka mig att jag gjort något galet. Men jag bytte halvljuslampa på min S40 från 08 igår. Har bytt ett par gånger tidigare och det är väldigt enkelt. Efteråt startade bilen och allt fungerade som vanligt. Men imorse startade inte bilen. Batteriet verkar ok men den vägrar gå igång. Är inge vidare på bilar men inte fasiken kan det bero på lampbytet?

Mvh J
#1168520
Prova att trycka ner gaspedalen helt om den inte startar.

Sen, vad är det för motor med mera?
#1168521
Micce1980 skrev:Prova att trycka ner gaspedalen helt om den inte startar.

Sen, vad är det för motor med mera?
En 1.8F. Har nyligen bytt generator på den för 6000kr och gjort den stora servicen där man byter tändstift och allt, den gick också på 6000kr, så man blir lite trött..........
#1168543
Om du har möjlighet, prova att byta batteri till ett som du vet är fräscht. Elen är kinkig i P1-plattformen. När mitt batteri var dåligt (det visade initialt bra mätvärden men vid belastning så var det uselt), så hade jag lite disco i instrumentpanelen när jag vred om nyckeln och man hörde startmotorn klicka, men inget mer hände.

Tog ur det, laddade det hemma över natten och satte i igen, ingen skillnad. Så det var då lite googlande visade att belastningen gjorde att batteriet sa ifrån. Trist utgift men förmodligen enda gången jag behöver lägga kostnaden på det på denna kärra.
1.8F har sina egenheter (likt många andra motorer), -4 klarar den utan bekymmer. Min 1.8F har startat i -20 med etanol i tanken utan problem.

Det där är bara lurendrejeri. Är sy[…]

Make dating stress-free and enjoyable with the bes[…]

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]