NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1168314
Har nyligen bytt till sommardäck på Volvon och tog och satte på sommardäcken med fälg som tidigare suttit på våran numera skrotade Saab 9-5 Sportkombi 2.3T -05 (som dessutom hade chiptrim till 273 HK) och undrar nu lite smått vart sjutton jag kan få tag i hjulmuttrar som har flytande kona?
Har googlat och googlat men hittar inte lösningen för just muttrar med flytande kona.
Den lilla skillnaden i bultmönstret mellan Volvon och Saaben är inte stor (5/108 vs. 5/110) , men bäst är nog ändå att ha "rätt" muttrar gissar jag?
Skall vara M12x1.50 i bultstorlek hur som helst.
Muttrarna som sitter på bilen just nu är liknande denna (konan kan plockas lös helt från muttern men kan inte röra sig i sidled på något sätt):
Bild

Såhär ser det ut med sommardäcken på (bilen behöver tvättas, men det blir inte förrän slasket och skiten på vägarna är borta helt, nedrans Aprilväder!)
Bild
#1168427
P210 skrev:Länken till Vparts är samma mutter som i första inlägget!
Här några med lös kona, vet dock inte hur mycket de "flyter"
https://www.dackvaruhuset.se/tillbehor/ ... 512be36e17
Tackar, och jag tycker då att den ser ut på bilden som den kan flyttas runt i alla fall, ska ringa dom och kolla imorgon för att vara säker innan jag beställer.
#1168685
nilssondenstore skrev:Rekommenderar muttrarna från Vparts. Snygga och såg ut att vara av bra kvalite! Lite lägre skalle än original.
Den har dock inte en rörlig kona så den är inte ett alternativ för mig.
Volvo v60 2022 plåtskada

Jag hämtade hem bilen idag

Det var i något högre hastigheter ljude[…]

Ok, tack så mycket, det ska vi se om vi hitt[…]