NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Goose0011
#1167174
Letar ny bil och har fastnat för V50:n (modell runt 06) då den verkar vara billig att äga samtigt som man får mycket bil för pengarna (som med alla Volvo).
Dock har jag läst mig till att V50 inte har världens största bagage, vilket jag värderar högt. Då jag tycker om att kunna använda bilen att sova i när jag åker till stora folkracetävlingar så undrar jag: Får man plats med en madrass i bilen? Om man lyckas trycka in en, hur mycket plats skulle bli över?
Just nu har jag första modellens V70 och det har funkar utmärkt att sova i den. Visst är det något kort på längden men man överlever. Hur stor skillnad är det i utrymme jämfört med en sådan?
av Goose0011
#1167176
Kan tillägga att jag inte tror att takhöjden skulle vara ett problem. Funderar mest på utrymme i sidledd och från förarsäte till bagagelucka.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1167275
Hur stor är en madrass? :) Vet inte men kanske hjälper det dig om du söker efter V50 blueprint, då får du fram en ritning på bilen som kanske kan ge dig ett svar
IMG_1117.PNG
IMG_1117.PNG (159.35 KiB) Visad 1829 gånger
Användarvisningsbild
av Nexus
#1167337
Syrran hade en V50 -07 och jämfört med min V70-99 så fick jag nästan klaustrofobi i V50 in :lol:
.b
billig att äga nja trasiga fjädrar tycks vara standard och genaratorer som ger upp och generatorn är inte billig!!!
2.0d är absolut dyrast i service. Partikelfilter och kamremsbyte 24000:-!!!!
Skulle aldrig byta min V70 mot en V50 men det är min personliga åsikt :roll:
Användarvisningsbild
av P210
#1167376
Här har du en direkt jämförelse, verkar som att minus 5cm på de flesta mått gäller, "madrassmått" 187,7cm krymper till 176,6cm, kanske kan man skjuta framstolarna till främsta läget för att öka måttet lite.
Bild

Bilen klagar hela tiden på låg ba[…]

Däck tryck

Hej jag har funderat lite på detta kan det h[…]

Hej alla, Är det någon som vet vilka a[…]

På en "äkta" EPA med en sp&au[…]